مصاحبه آرشیو خبر ها
كجای سریال انتقال سوارز به یووه هستیم؟

كجای سریال انتقال سوارز به یووه هستیم؟

 

استوری عجیب لوئیس سوارز در اینستاگرام، در حالیکه رسانه‌ها متفق‌القول از توافق او با بیانکونری خبر می‌دهند، واکنش‌های متفاوتی را در میان هواداران یوونتوس و بارسا به وجود آورده است. مهاجم 33 ساله آبی و اناری پوشان در حالیکه تصویری از تمرینش در کنار سایر بازیکنان بارسا را منتشر کرده با اشاره به شایعاتی که در مورد وضعیت او در بازار نقل و انتقالات در رسانه‌ها مطرح می‌شود، به خندیدن و بی‌تفاوتی‌اش به آنها تأکید کرده است. اما آیا واقعاً سوارز همانند مسی تصمیم به ماندن در بارسا گرفته و از آمدن به تورین منصرف شده است؟ لوئیس فرناندو روخو روزنامه‌نگارِ روزنامه Marca (چاپ بارسلون) و مفسر فوتبالی Radio Marca انتخابی مناسب برای پاسخ به این پرسش است. از او پرسیدیم ماجرا از چه قرار است و سناریوی پیوستن این بازیکن اروگوئه‌ای در چه مرحله‌ای قرار دارد.

 

 

در کدام قسمت از سریال انتقال سوارز به یووه هستیم؟!

 

سوارز برای امضای قراردادی دو ساله به اضافه بندی که قابلیت ارتقاء تا سومین سال را دارد با یوونتوس به توافق رسیده است. همانطور که احتمالاً همه می‌دانیم سوارز ابتدا باید در امتحان زبان ایتالیایی شرکت کند تا بتواند پاسپورت ایتالیایی‌ دریافت کند و بعد از آن قراردادش با بارسا را که یک سال دیگر از آن باقیمانده، فسخ کند. در بخش مذاکرات میان یوونتوس و بارسلونا نیز پای توافق‌نامه‌ای شبیه آنچه کاتالان‌ها با باشگاه سویا برای انتقال ایوان راکیتیچ به امضاء رساندند در میان است و باقی بحث‌های ترانسفرینگ فی‌مابین دو باشگاه نیز با تبصره‌هایی مبتنی بر پاداش حل و فصل خواهد شد.

 

درخواست مالی بازیکن چگونه است؟

 

سوارز موافقت کرده تا قرارداش را از 15 میلیون به 10 میلیون یورو در سال کاهش دهد.

 

سوارز غیر مستقیم شایعات رسانه‌ها (که عمدتاً در مورد پیوستنش به یووه است) را تکذیب کرده، از طرفی مسی نیز در بارسا ماندنی شده؛ بارسلونا نیز اساساً باشگاهی جذاب برای او به حساب می‌آید. سوال اینجاست چرا باید او به یووه تمایل داشته باشد؟

 

قسمتی از این تصمیم به خواست باشگاه بارسلونا برای جوان‌سازی این تیم (خصوصاً پس از شکست تاریخی در مقابل بایرن) بر می‌گردد و بخش عمده‌ای نیز به خود این بازیکن اروگوئه‌ای. سوارز البته پیشنهادات دیگری نیز در هفته‌های اخیر داشته اما بسیار علاقه‌مند است که به یوونتوس ملحق شود و عامل تعیین‌کننده برای این تصمیم نیز حضور کریستیانو رونالدو در جمع بیانکونری است. لوئیس پس از هم‌تیمی شدن با مسی، تمایل فراوانی دارد تا حضور در کنار CR7 را نیز در دوران فوتبالی‌اش تجربه کند.

 

یکی دیگر از سوالاتی که این روزها هواداران یووه در سرتاسر دنیا در مورد سوارز از هم می‌پرسند این است که آیا حضور بازیکنی مثل سوارز در کنار کریستیانو رونالدو کارایی دارد؟ (اصطلاحاً جواب می‌دهد؟!)

 

چراکه نه! نباید فراموش کرد که سوارز بازیکن بزرگی است که علاوه بر شم گلزنی بسیار بالا، می‌تواند فضاهای زیادی را نیز برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد کند. او در بارسا و در کنار مسی بارها این توانمندی را نشان داده و حالا در یووه نیز می‌تواند این شیوه را همراه با رونالدو تکرار کند.

 

چون شما در اسپانیا هستید و از فضای نقل و انتقالات در لالیگا مطلعید؛ می‌خواهم بدانم عدم موفقیت یوونتوس در پروژه جذب سوارز، آیا آنطور که برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند، مدیران این باشگاه را به سراغ آلوارو موراتا به عنوان گزینه جایگزین می‌برد؟

 

مطمئن هستم که اتلتیکو مادرید هیچ تصمیمی برای فروش موارتا ندارد. نه‌تنها آنها به چنین ایده‌ای فکر نمی‌کنند بلکه سیمئونه به دنبال خرید یک مهاجم دیگر برای تیمش نیز است. به جز این؛ بند آزادسازی 150 میلیون یورویی موراتا و باقیماندن 3 سال از قرارداد او با روخی‌بلانکوس نیز در صورت رضایت اتلتی بزرگ‌ترین مانع برای تحقق این انتقال است.

 

و به عنوان آخرین سوال؛ ممکن است انتقال سوارز تا پیش از شروع فصل جدید سری آ نهایی شود؟

 

شاید هفته آینده روند مذاکرات برای این انتقال به نقاط نهایی خود نزدیک شود.

 

با تشکر از Quintiliano Giampietro

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: